סיגריה אלקטרונית – לאנשים שאכפת להם מעצמם

אתם רואים את השפתיים זזות אבל אתם כבר לא יכולים להקשיב, הראש שלכם לגמרי במקום אחר. אתם רק מחכים לרגע בו תוכלו לסיים את השיחה ולחמוק החוצה לעשן סיגריה. למרות שהבטחתם לעצמכם שתעשו שינוי, שזו הפעם האחרונה, משהו עדיין מציק.

הסיגריה האלקטרונית היא הפתרון האידאלי למעשנים המעוניינים להוריד את תדירות העישון

מהי סיגריה אלקטרונית?

סיגריה אלקטרונית או בשם הפחות נפוץ שלה “מתקן אידוי”, היא כלי המדמה את פעולת העישון ומהווה תחליף לעישון רגיל. הסיגריה פועלת על מנגנון אלקטרוני אשר מאפשר לאדם המשתמש בה לצרוך את הניקוטין באמצעות אידוי, ללא תוספת של עשן וחומרים אחרים הנוצרים כתוצאה משריפת עלי הטבק.

ברוב המקרים, סיגריה אלקטרונית מכילה ניקוטין. יחד עם זאת, המעוניינים בסיגריה ללא ניקוטין יכולים להזמין מילוי בהתאם לצרכיהם. הסיגריה האלקטרונית מגיעה בטעמים שונים ותוספים המגבירים את תחושת ההנאה.

פרסום:

ההבדל בין סיגריה רגילה לסיגריה אלקטרונית

רובנו מבינים שסיגריה אלקטרונית אמורה להוות תחליף לסיגריה רגילה הכוללת ניקוטין, אבל מה בדיוק ההבדל? האם מדובר בהבדל משמעותי? ואם כן, כיצד הוא מסייע לנו? יצאנו לבדוק מה הם היתרונות והחסרונות של הסיגריה האלקטרונית ולמי היא מתאימה.

סיגריה רגילה כוללת עלי טבק. עם הצתת העלים, נשרף הטבק ואיתו נושף המעשן חומרים נלווים. שלא כמו הסיגריה הרגילה, הסיגריה האלקטרונית מכילה ניקוטין נוזלי ההופך לאדים ומתחמם כאשר המשתמש שואף את הסיגריה. הניקוטין עובר אידוי והמעשן יכול ליהנות מתחושת הרגיעה, מבלי לצרוך את תוצרי הבעירה של הניקוטין.

במקביל, הבוחרים לעשן סיגריה אלקטרונית שאינה מכילה ניקוטין יכולים ליהנות מטעמים שונים ולוותר על הכנסת כמויות עצומות של ניקוטין לגוף. צורתה של הסיגריה מדמה את תחושת העישון ובכך היא מעניקה סיפוק לצורך בהחזקת הסיגריה, פעולה אליה הגוף רגיל במשך שנים.

כיצד פועלת הסיגריה האלקטרונית?

שאיפת אוויר מהסיגריה מפעילה חיישן המחמם את נוזל הניקוטין בתוך הסיגריה ובכך, הופך אותו לאדים של פרופילן גליקול (PEG). המעשן שואף את הטבק והודות לגז החם הנשאף, מתקבלת תחושה של שאיפת עשן. בנשיפה יוצאים אדי PEG הנראים כמו עשן ניקוטין. אדים אלו אינם מזיקים ואינם מפריעים את הכניסה למקומות ציבוריים בהם העישון אסור.

לאדות או לא לאדות? זו השאלה

הסיגריה האלקטרונית עוררה מחלוקות רבות בציבור. טענות רבות הועלו בעד ונגד השימוש בסיגריה: מצד אחד, טוענים המצדדים בעישון הסיגריה האלקטרונית כי היא מהווה שלב מעבר לגמילה טוטלית מעישון באמצעות הפחתת התלות בסיגריה ובניקוטין, מונעת את הריחות הרעים הנוצרים מהסיגריה ומאפשרת שינוי הרגלים בדרך להפסקה מוחלטת.

מצד שני, טוענים המתנגדים לסיגריה האלקטרונית כי בשל תפיסתה כבחירה ב”רע במיעוטו”, רבים מהמעשנים מאמצים הרגל חדש ולא באמת נפטרים מהניקוטין. כלומר, שיש בסיגריה האלקטרונית מעין בחירה המהווה התכחשות לעישון אבל אין בה התחייבות אמיתית להפסקת העישון.

בחירת המדע

על פי דו”ח הוועדה המייעצת ל-FDA מפברואר 2018, עדויות מלמדות כי עישון סיגריה אלקטרונית מפחית משמעותית את החשיפה לחומרים מסרטנים ורעילים. יחד עם זאת, אין מחקרים חד משמעיים בנוגע להשפעות הנגרות מעישון סיגריה אלקטרונית וגם היום, עדיין נערכים מחקרים בתחום. בינתיים, מאות אלפי מעשנים מצמצמים את צריכת החומרים הרעילים מדי יום הודות לעישון סיגריה אלקטרונית.

וולקנו וופורייזר – שימושים רבים לו

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments