האם המדינה צריכה לממן מזון לכלבה של משפחת נתניהו?

מאת מגזין ספץ

כל המדינה עצרה את נשימתה כאשר התבשרנו שמשפחת נתניהו עומדת לאמץ כלבה בוגרת אל ביתם. ההודעה הזו על אימוץ קאיה הצליחה להשכיח ולו לכמה רגעים את המצב הכלכלי, יוקר הדיור, הבידוד המדיני שבו שרויה ישראל, השנאה שברחובות ואת הפילוג הפנימי – כולנו התאחדנו תחת האהבה המשותפת לבעלי החיים בכלל ולחברים הכי טובים שלנו – הכלבים.

קאיה שהייתה במכלאה וככל הנראה עמדה לפני הרדמה בשל גילה המופלג והעדר מאמצים פוטנציאליים, אומצה על ידי הבן של הנתניהו’ז וכך חייה ניצלו. שמחנו לראות את התמונות של משפחת נתניהו ושל ראש ממשלתינו מלטף את קאיה היפה והיינו בטוחים שהנה בכל זאת יש לנו כאן משפחה שמוכנה לפתוח את ביתה ואת ליבה לייצור פרוותי וחמוד. מה שלא ידענו זה שהם לא מוכנים לפתוח את הארנק כדי לרכוש מזון לכלבים עבור קאיה.

מסתבר שגורמים במשרד ראש הממשלה קיבלו פניה מאת מעון ראש הממשלה לקבל מימון עבור מזון לכלבה קאיה. את הכסף עבור מזון הכלבים יש לקחת מתקציב המדינה, המשיכה הבקשה.

פרסום:

המידע הזה הגיע עד למערכת של תוכנית התחקירים “עובדה” שגוללה את מהלך העיניינים. תחילה הוגשה הבקשה של משפחת נתניהו למימון מזון הכלבה לפתחה של היועצת המשפטית במשרדו של ראש הממשלה – אל הגברת שלומית ברנע פרגו. אולם היא גילגלה את הבקשה הלאה בטענה שאין זה בסמכותה לקבוע באם הוצאה זו של מזון כלבים יכולה להחשב כהוצאה שאינה פרטית.
או אז הועברה הבקשה (המוזרה) לפתחה של מיכל עבאדי, החשבת הכללית במשרד האוצר. גברת עבאדי בדקה את הבקשה והחליטה שמדובר כאן בהוצאות פרטיות שמשפחת נתניהו צריכה לממן מכיסה הפרטי, ולא ניתן להשית את הוצאות הכלבה על המדינה, כלומר על משלם המיסים.

יש לציין שעד לא מכבר בקשות תמוהות כאלו אשר יצאו ממעון ראש הממשלה טופלו על ידי ועדה מיוחדת שכונתה “ועדת השלושה”. בועדה זו ישבו סמנכ”ל בכיר למנהל משאבי אנוש, חשב משרד ראש הממשלה והיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה. ועדה זו דנה בבקשות דומות לזו שאנחנו מדברים עליה כאן – כלומר להכריע בעיניינים שהם בתחום האפור (לכאורה) שבין הוצאות פרטיות לבין הוצאות ציבוריות במעונו של ראש הממשלה. אולם משום מה ועדה זו פורקה לאחר שנתבקשה לאשר הוצאות תיקון בריכת שחיה בביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו, בקיסריה.

במבט לאחור לא ברור אם משפחת נתניהו עשתה צעד נכון כאשר אימצה את הכלבה קאיה. מאז שהיא אומצה היא כבר נשכה חברי כנסת ומבקרים במעון ראש הממשלה וכן את נתניהו עצמו, ועכשיו הסיפור עם מימון מזון לכלבים… לא עושה טוב לתדמית של משפחת נתניהו.

התגובה הרשמית של משרד ראש הממשלה לפרשת בקשת מימון המזון לקאיה: “כל ההוצאות אינן ממומנות מכספי תקציב המדינה, אלא מכספי משפחת נתניהו”.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה רשמית: “כל ההוצאות אינן ממומנות מכספי תקציב המדינה, אלא מכספי משפחת נתניהו”. ממשרד האוצר לא נמסרה תגובה.

למערכת “עובדה” נודע כי תחילה הבקשה הובאה לשולחנה של היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, שלומית ברנע – פרגו והיא טענה כי הנושא אינו בסמכותה וכי לא מדובר במחלוקת משפטית. בסופו של דבר, הנושא הועבר להכרעת החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי, שבחנה את הבקשה וקבעה כי מדובר בהוצאה פרטית שעל משפחת נתניהו לממן מכיסה הפרטי.

גע לפני הבחירות לכנסת, בפברואר האחרון, פרסם מבקר המדינה יוסף שפירא דו”ח חריף על הוצאות מעון ראש הממשלה. מהדו”ח עלה כי קיים חשש כי הוצאות פרטיות של ראש הממשלה ורעייתו נרשמות על חשבון משלם המסים. עוד עלה כי במעון ראש הממשלה נוהגים בני הבית להזמין ארוחות ממסעדות ומוצרי מזון בסכומים מופקעים שהגיעו לעשרות אלפי שקלים בחודש וכי עובדי המעון נדרשו לשלם עבור הוצאות אישיות של משפחת נתניהו מכיסם הפרטי ולא קיבלו החזר.

בעקבות הממצאים, הורה היועץ המשפטי לממשלה על פתיחה בחקירה, בין היתר בפרשת החשמלאי אבי פחימה, חבר מרכז ליכוד מאור עקיבא המקורב למשפחת נתניהו שאירח את בני המשפחה בחגיגות המימונה ב – 2010. מהדו”ח עולה שבניגוד להנחיות, וחרף האיסור להעסיק את החשמלאי הפרטי שמשפחת נתניהו נוהגת לעבוד איתו, שרה נתניהו הזמינה את פחימה לבצע עבודות חשמל במעון הפרטי בקיסריה, דווקא בסופי שבוע, כשהתעריף יקר יותר. התברר שההתקשרות עם פחימה נעשתה תוך הצגת מצג מטעה, שלפיו ההתקשרות הייתה עם קבלן אחר. מהביקורת עלה כי במשך שלושה חודשים הוא נקרא כמעט בכל סוף שבוע לבצע עבודות חשמל במעון בקיסריה, לרבות יום כיפור.

בעבר ההוצאות החריגות היו מובאות לאישור ועדת השלושה שהיתה מורכבת מהיועצת המשפטית של משרד רה”מ, סמנכ”ל בכיר למינהל ולמשאבי אנוש וחשב המשרד. ביוני האחרון הוחלט לפרק את הוועדה, לאחר שהתברר כי היא נדרשת לאשר הוצאות שהן אינן מסמכותה.
ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה:

“כל ההוצאות אינן ממומנות מכספי תקציב המדינה אלא מכספי משפחת נתניהו”.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments