מה חשוב לדעת לפני שבוחרים אוכל לכלבים?

כשמגיעים לשלב הזה בחיים שמחליטים לאמץ כלב, יש לא מעט דברים שחשוב לקחת בחשבון לפני זה. כדאי להתחשב בגודל הבית, אם יש חצר או אין, כמה שעות נמצאים מחוץ לבית ואם יש אפשרות להוציא את הכלב שלוש פעמים ביום לפחות, ואם יש מספיק זמן לשחק איתו, להעניק לו את מלוא תשומת הלב, הטיפול והאהבה שהוא זקוק להם. כשמאמצים כלב, לצד הכיף הגדול והשמחה, יש גם הרבה אחריות ולא מעט מאמץ והוצאות.

אחת ההוצאות המשמעותיות, בנוסף על עיקור או סירוס, טיפולי פרעושים, ביקורים אצל וטרינר, צעצועים וחטיפים למיניהם – היא האוכל. זה אמנם תלוי מאד גם בגזע וגודל הכלב, כמובן שככל שגדול יותר יצטרך לאכול יותר, אבל עדיין. את האוכל לכלבים שאתם בוחרים לקנות, יש לבחון על פי מספר קריטריונים כך שיתאים ויהיה נכון ובריא להתפתחות הכלב הספציפי שלכם, גילו, מצב בריאותו וכן הלאה. אוכל לכלבים גם יכול להיות מאוד יקר, אז התקציב שלכם זה ללא ספק משהו שרצוי ולגיטימי מאוד להתחשב בו. אפשר בהחלט למצוא אוכל לכלבים שלא ישבור לכם את קופות החיסכון ועדיין יהיה איכותי, בריא, ראוי, מספק וטעים עבור הכלב שלכם.

אוכל לכלבים יכול להיות עסק מבלבל כשרק נכנסים לעולם הזה ולומדים להכיר אותו. יש כל כך הרבה חברות ומותגים ופרסומות וצבעים והבטחות על האריזות השונות, כל כך הרבה סוגים וטעמים, אז איך באמת בוחרים? אולי זה יפליא אתכם, אבל גם לכלבים יש העדפות לסגנון מסוים של מזון ורגישות או חיבה לטעמים מסוימים.

גם למרקם ולדרגת הקושי יש חשיבות, ולרוב האוכל הרטוב נחשב עבורם כפינוק וכמעדן שמקבלים רק מדי פעם. בדרך כלל, הכלב יאכל כמעט כל אוכל שתקנו ותשימו מולו, אבל בהחלט עשוי להיות הבדל בתשוקה ובהתלהבות של הכלב בזמן שהוא אוכל, מה שעוזר להבין ולדעת אם זה אוכל שהוא אוהב או פשוט אוכל כדי לשרוד. לפעמים, יהיה אוכל לכלבים שיגרום לו לרקד סביבכם, ליילל ולנבוח בשמחה והתרגשות כשרק תכינו לו אותו בצלחת, ולפעמים יהיה אוכל לכלבים שהוא יקום בחוסר חשק לרחרח ואז יחזור למקומו עם הזנב בין הרגליים.

פרסום:

בכל מקרה, כדאי לנסות להבין בהדרגה מה הכלב אוהב, ולקנות בתחילה כמויות יחסית קטנות של אוכל לכלבים, שכן אם הכלב ממש לא אוהב אוכל מסוים ולא מעוניין להמשיך לאכול אותו, חבל על שק שלם של אוכל לכלבים שילך לפח. (או במידה וזה כבר קרה, נסו לבדוק עם חברים בעלי כלבים או אנשים אחרים באינטרנט, אולי זקוקים לאוכל לכלבים וזה יכול לעזור להם).

בסופו של דבר, אין ספק שתמצאו אוכל שהכלב שלכם ישמח לזלול, ושיעשה טוב לפרוותו ובריאותו ויסייע לתהליך הגדילה וההתפתחות שלו בצורה הטובה ביותר. ניתן ומומלץ גם להתייעץ עם הווטרינר הקבוע שלכם על מנת לבדוק שהאוכל אכן מתאים לכלב ולפעמים עוד בשלב של לפני קניית האוכל, כדי להתאימו בצורה המיטבית מראש.

אהבתם?

עוד כתבות מעניינות במגזין ספץ

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments