גידול הידרו לעומת גידול באדמה – מי ינצח?

לאחרונה יוצא לי לראות יותר ויותר חנויות לגידול עציצים ששמן מכיל את המילה הידרו בוריאציה כזו או אחרת ובכל פעם תהיתי לעצמי מה ההבדל בין החנויות האלה למשתלות רגילות. יום אחד, החלטתי פשוט לעצור ולהכנס לאחת החנויות שנקרו בדרכי כדי לראות על מה מדובר.

אני אוהבת עציצים ויש לי לא מעט כאלה בבית ובחצר אך לא הייתי מגדירה את עצמי כגננית חובבת או כמישהי שמבינה בתחום הזה בצורה יוצאת מגדר הרגיל.

אני יודעת שצריך אדמה טובה ולדשן אותה מדי פעם ואני יודעת שאור ומים זה חשוב, בצורה קצת שונה לכל צמח וצמח בהתאם לאופי שלו ולצרכים שלו. עם זאת, כשנכנסתי לחנות הזאת, ראיתי בה מגוון של חומרים, כלים ואינסטרומנטים שאני לא רגילה לראות במשתלות רגילות בדרך כלל.

מה ההבדל בין גידול הידרו לבין גידול רגיל

אחרי סיבוב בחנות וסקירה של כל הדברים שהיא מציעה, החלטתי לפנות למוכר ופשוט לשאול אותו מה העניין, ומה ההבדל בין גידול הידרו, כפי שראיתי שכתוב על מוצרים שונים בחנות, לבין גידול רגיל.

פרסום:

המוכר נראה מאוד נלהב לספר לי בדיוק מה ההבדל ומה הם היתרונות והחסרונות של כל שיטת גידול. הוא התחיל למנות את היתרונות של גידול הידרו לעומת גידול מסורתי באדמה. הוא הסביר שכאשר מגדלים צמחים באדמה, גדלים באזור גם עשבים שוטים בדרך כלל ונוסף על כך קיימים מזיקים שונים כמו חרקים וחיות קטנות.

גידול הידרו: יתרונות

עשבים שוטים הם לרוב צמחים הנקראים פרזיטים או מתחרים, אשר עלולים לגזול מהצמחים שלנו את המזון שלהם, הערכים התזונתיים שהם מקבלים מהמים והאדמה ואפילו את אור השמש. כאשר מגדלים בשיטת הידרו, הצמחים גדלים בתנאים סביבתיים מוגנים ומבוקרים והבעיה של צמחים מתחרים או מזיקים שונים אינה קיימת ואין צורך לסכן את הבריאות עם הדברת מזיקים או להשקיע זמן, כסף או מאמץ בטיפול הכרוך בזה.

יתרון נוסף שהוא הזכיר, עסק בצורך של צמחים הגדלים באדמה לפתח מערכת שורשים סבוכה ומסועפת ככל האפשר על מנת להגיע לכמה שיותר ערכים תזונתיים המצויים באדמה ועל מנת לספוג מהם כמה שיותר.

בגידול הידרו לעומת זאת, הצמח נמצא בתוך מערכת אקולוגית קטנה המספקת לו את כל המזון שנדרש לו מבלי שהוא צריך להתאמץ לשם כך. החסכון הזה באנרגיה עבור הצמח מאפשר לו לנתב את כוחו לצמיחה בריאה, מהירה וענפה של עלים, ענפים ופרחים במקום של שורשים.

למעשה, זה בדיוק מה שאנשים המגדלים צמח היו רוצים, שכן מעבר לכך שהצמח בריא ועשיר יותר למראה, אין צורך לשתול אותו מחדש בעציץ או מרחב גדול יותר בעקבות מערכת שורשים מאסיבית מדי שהופכת צפופה וגדולה מדי למקום בו נשתל לראשונה.

גידול הידרו חסכוני יותר באופן משמעותי

נוסף על כך, במערכת ההידרו הצמח סופג בדיוק מה שהוא צריך בכמות שהוא צריך לעומת גידול באדמה, מה שמביא לצריכת מים של כ-85 אחוזים פחות מגידול באדמה.

במקביל לכל היתרונות של גידול הידרו, ציין המוכר יתרון גם לגידול ‘הטוב והישן’ באדמה שכולנו מכירים היטב. מאחר ובגידול הידרו נדרש דיוק ומעקב בכל הנוגע לתמיסות המזון והדשנים ולערבוב המוקפד שלהם, כל טעות עלולה להיות קריטית, שכן המזון מוזרם לצמח באופן ישיר.

הוא הדגיש שזה לא בהכרח אומר שמערכות ההידרו מסובכות או מורכבות להפעלה, אך כן דורשות תשומת לב והקפדה. כשסיים את הסבריו הייתי מסוקרנת אף יותר ונלהבת כמעט כמוהו, שרכשתי לי שני עציצים. אחלו לי בהצלחה.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments