חיפשתי מתכון לעוגת גבינה אפויה ומצאתי – עובדות מעניינות

נראה שהאינטרנט מלא בעובדות מעניינות כמעט על נושא בעולם החל מאירועים אקטואליים שקורים ממש ברגעים אלו וכלה בפרטים מרתקים אודות סוגי נעצים. אני? אני רק חיפשתי מתכון לעוגת גבינה אפויה לרגל חג השבועות, אבל גיליתי שלא רק שאין לי מושג איך מכינים עוגת גבינה אפויה, אני לא יודעת כלום על עוגות גבינה בכלל. במהלך שיטוטיי ברשת למדתי המון על עוגות גבינה והחלטתי לרכז עבורכם את העובדות הכי מעניינות, ישר מהתנור…

  • מסתבר שמקור עוגת הגבינה הוא ביוון העתיקה. על פי חוקרים והיסטוריונים, הראשונים להכין עוגות גבינה היו היוונים בעת העתיקה, בסביבות 2,000 לפני הספירה. אז היה מעמד מיוחד לעוגות גבינה והיו מגישים אותה לאתלטים שעמדו להתחרות במשחקים האולימפיים, כי סברו שעוגות אלו יחזקו את האתלטים. עם זאת, המתכון הראשון שנמצא לעוגת גבינה מיוחס דווקא לתקופת האימפריה הרומית, שהיא מאוחרת יותר. את המתכון הוותיק הראשון מייחסים לפוליטיקאי הרומי מרקוס קאטו, הוא קרא למתכון “Placenta”.
  • כמה אתם אוהבים עוגת גבינה? אם מאוד אז העובדה הזו בושלה עבורכם. בטח תשמחו לשמוע שהדואר האוסטרלי השיק לפני שנים בולים בטעם עוגת גבינה. בנוסף, חברת הגלידות Haagen-Dazs הוציאה סדרת בולים טעימים משלה שכללה את שילוב הטעמים הבאים: שמנת, עוגיות, מקדמיה, בוטנים ועוגת גבינה ותותים. השוס הוא שליקוק בולים אלו לא יעלה לכם אפילו קלוריה אחת, כי יש על הבול 0 קלוריות 😊.
  • עוגת הגבינה היקרה ביותר בעולם לא מוגשת אפילו במסעדות. אם אתם רוצים לראות את עוגת הגבינה היקרה ביותר בעולם אתם צריכים להגיע ל”סאקס פיפת’ אווניו” בניו יורק. עוגות הגבינה שלהם מעוצבות כמתנות לחג המולד ואם לא יודעים על כך, אפשר בהחלט לפספס. אם תהיו בניו יורק ותרצו לטעום אותן תצטרכו להיפרד מ-300 דולרים לעוגה.
  • חושבים שעוגת גבינה אפויה מגיעה רק כעוגה? ובכן, תחשבו שוב. היום אתם יכולים לקחת “שוט” של עוגת גבינה, משקה אלכוהולי שמורכב למעשה משנפס וניל ומיץ חמוציות. או שאולי בא לכם איזה חטיף? מעולה, חברת קיט קט הוציאה חטיף קיט-קט בטעם עוגת גבינה (אפשר למצוא באמזון).
  • הידעתם? לאמריקאים יש 5 ימי חג לאומיים לעוגות גבינה שונות: ב – 6.3 אמריקה חוגגת את “יום לאומי לעוגת גבינה משוקולד לבן”, ב – 23.4 חוגגים האמריקאים את “יום עוגת הגבינה והדובדבנים הלאומי”, ב – 26.5 חוגגים האמריקאים את “יום עוגת הגבינה והאוכמניות הלאומי”, ב – 30.6 חוגגים את “יום עוגת הגבינה הלאומי” וב – 21.10 חוגגים באמריקה את “יום עוגת הגבינה ודלעת הלאומי”. השמנתי רק מלקרוא על כל החגים האלו.
  • עוגת הגבינה הגדולה ביותר בעולם שקלה 1.9 קילוגרמים, היא הוכנה בשנת 2009 במקסיקו.
  • מכירים את הסדרה “בנות הזהב” עם חנה לאסלו, רבקה מיכאלי ומיקי קם? אז סדרה זו למעשה מבוססת על סדרה אמריקאית באותו השם. הבנות בסדרה האמריקאית צרכו יותר מ-100 עוגות גבינה במהלך צילומי הסדרה.

 

 

פרסום:
פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments