נוזל לסיגריה אלקטרונית – כל מה שרציתם לדעת ושכחתם לעצור לבדוק

לא מזמן החלטתי לעשות את הדבר החכם והבריא ולעבור מסיגריות רגילות, סליחה, רעילות, לסיגריה אלקטרונית. קניתי את מכשיר האידוי הקטן והנוח שגודלו קטן מגודל עט וקניתי לי כמה בקבוקנים של נוזל לסיגריה אלקטרונית שאותו אמורים להחדיר לתוכה ולאחר הפעלה פשוטה, היא מפיקה אדים ריחניים במקום עשן בערה סמיך, רעיל ומסריח המזיק לגופי ולסביבתי.

למען האמת, אפילו לא עצרתי רגע לחשוב, מה הוא בעצם אותו נוזל לסיגריה אלקטרונית? מה יש בפנים? מה זה מכיל? מה המרכיבים? מה הפעם אני מכניסה לגוף? היה לי כל כך טבעי אחרי כל ההמלצות והתשבוחות פשוט להחליט שדי עם הסיגריות ולעבור במהירות לאידוי, שלא עצרתי רגע לברר על הטרנד החדש. היה נדמה לי כנראה שיותר גרוע מהסיגריות הרגילות, כנראה אין. ולמעשה צדקתי.

אבל זה לא שהסיגריות נוראיות לבריאות ולסביבה כמו שפשוט אין שום סיכון בנוזל לסיגריה אלקטרונית. פשוט כלום. ההמלצות והתשבוחות לא היו לשווא, מסתבר, ואת זה אני יכולה להגיד לכם בבטחון אחרי שחקרתי וקראתי ואיתרתי מידע מעמיק על החומרים ממנו מורכב הנוזל. אז לפני הכל, היו סמוכים ובטוחים שזה בהחלט הרבה יותר בטוח מסיגריות ועדיף עליהן, כאן אין בכלל שאלה. מעבר לזה, החקירה הקטנה שלי הניבה פרטים מאוד ברורים לגבי המרכיבים ובהם אני אשמח לשתף אתכם כאן.

אז ככה, נוזל לסיגריה אלקטרונית עשוי משלושה חומרים עיקריים:

פרסום:

פרופילן גליקול המהווה תרכובת אורגנית שנראית ומתנהגת כנוזל סמיך ושקוף שכמעט ואין לו ריח, אך יש בו רמז של טעם מתקתק. יש לו מגוון רחב של שימושים, למשל, הוא ידוע כמונע קיפאון יעיל, כחומר ממוסס וכתוסף מזון.

גליצרול – לא להבהל! נכון, זה אותו גליצרין שמכינים ממנו פצצות ונרות – אם כמוני זה הדבר הראשון שעבר גם בראש שלכם, אך עם זאת תשמחו לגלות (אם לא ידעתם) שגליצרין הוא תרכובת אורגנית פשוטה שיש לה חשיבות עצומה עבור כל היצורים החיים משום שהיא הכרחית ליצירת טריגליצרידים (הצורה העיקרית לאחסון אנרגיה בתאים בגוף). בתעשייה השם גליצרין נפוץ יותר בעוד שבגופנו השם הנכון יותר הוא גליצרול. הוא מרכיב בסיסי גם במוצרי קוסמטיקה וטיפוח רבים ושונים ומעניק להם את מרקמם השמנוני.

פוליאתלין גליקול – זהו רכיב טבעי שנעשה בו שימוש רב בעולם התרופות ותפקידו בין היתר למשוך מים מרכיבים אחרים ולייצר לחות.

העניין עם החומרים הללו, מעבר לזה שאינם מזיקים, זה שיחד הם יוצרים נוזל שמצוין לצורכי אידוי וקל מאוד לשימוש בתוך הסיגריה האלקטרונית. לשלושת החומרים האלה מוסיפים ניקוטין ותמציות של פירות המעניקות לו טעם וריח אהובים ומועדפים. מה שאולי יפתיע חלק מכם, זה שניקוטין אינו רעיל או מזיק או מסרטן ואין איתו לרוב שום בעיה! מה שמזיק בעיקר בסיגריה הוא תהליך הבערה והחומרים הדליקים שמכניסים אליה על מנת שתבער באופן רציף לאורך זמן ו”תעשה את עבודתה”. כך או כך, על אף שאין בעיה עם ניקוטין, הגוף כן מתרגל אליו וניתן להשיג סוגים שונים של נוזל לסיגריה אלקטרונית – כאלה שיש בהם אחוזים משתנים של ניקוטין וכאלה שאין בהם ניקוטין כלל. נסו ותהנו!

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אבי לפיאר

מה ששכחת להזכיר זו העובדה ה”זניחה” שרוב המחקרים מזהירים שהסיגריות האלקטרוניות יכולות ליצור בצקת (odema) בתוך הריאות.
לידיעת כל המתלהבים מהכתבה