לא מוכנה לנעול נעלי עקב? את מפוטרת!

מעשה שהיה כך היה בבריטניה בשנת 2016, לא במאה מוקדמת ורחוקה בהיסטוריה: ניקולהתורפ, התקבלה לעבודה חדשה: פקידת קבלה במטה עולמי של פירמת ראיית החשבון Pwc בלונדון. שמחה ונרגשת היא הגיעה ליום העבודה הראשון שלה כשלרגליה נעליים שטוחות, השם ישמור. זאת למרות שהיא קיבלה הודעה מראש להגיע עם נעליים גבוהות עם עקב בן 5-10 ס”מ לפחות.

תורפ הועסקה במקום העבודה החדש כעובדת זמנית של חברת שירותי כוח אדם המספקת עובדים במיקור חוץ לחברת Pwc. המעסיקים שראו אותה בנעליה השטוחות ממש צחקו עליה כשהיא אמרה שהדרישה שלהם לא הגיונית. היא פוטרה לאחר שהיא התעקשה לא ללכת לשופינג קצר ולחזור עם נעלי עקב.

בריאיון לרשת BBC שחזרה הבחורה הצעירה: “אני אמרתי למנהלים, תנו לי עילה למה נעילת נעליים שטוחות יכולה לפגוע באופן שבו אני אבצע את מלאכתי? אם תמצאו כזאת, זה יהיה בסדר מבחינתי, אבל הם לא נתנו לי סיבה”. כחלק מהגדרת התפקיד היא אמורה הייתה לבלות שעות רבות על הרגליים כאשר היא מלווה לקוחות לחדרי הישיבות שוב ושוב במשך משמרת בת תשע שעות. “טענתי שאני לא אצליח לעשות זאת על עקבים גבוהים”, היא הוסיפה.

הסיפור עורר בלגן ציבורי גדול כולל קריאות נזעמות לשינוי החוק המעניק לחברות בבריטניה את הזכות לאכוף נעילת נעלי עקב על ידי נשים במקום העבודה. כן, מסתבר שיש בבריטניה חוק כזה… התגלגלה גם עצומה שקראה לשינוי החוק והיא צבירה למעלה מ-100 אלף חתימות תוך פחות מ-48 שעות.

פרסום:

איך זה התגלגל לסערה שלמה? לאחר שתורפ שסיפרה לחברים וכתבה על המקרה פוסט בפייסבוק, נשים רבות הביעו הזדהות עמה ושיתפו שחוו מקרים דומים. היא עצמה החליטה להעלות לרשת עצומה שקוראת לשינוי החוק על מנת שחברות בבריטניה לא יוכלו יותר להכריח נשים להתהלך בנעלי עקב במקום העבודה. העצומה הזו עברה ברשת כמו אש בשדה קוצים.

בריאיון אתה היא הודתה: “קצת פחדתי להתבטא על העניין הזה באופן ציבורי כי יכלה להיות לכך תגובה נגדית שלילית מאוד, אבל עד מהרה אני הבנתי שאני רוצה להביע את עצמי בעניין כי זו סוגיה שהיא הרבה יותר גדולה מהמקרה הפרטי שלי”.
תורפ הדגישה שאין לה ביקורת ספציפית כלפי החברה שפיטרה אותה, מכיוון שלפי החוק זכותה של Pwc לחייב קוד לבוש רשמי שכולל גם נעלי עקב לנשים. החוק מאפשר לה את זה. עם זאת, “אני חושבת שקודי לבוש אמורים לשקף מצב חברתי וכיום נשים יכולות להתלבש באלגנטיות גם אם כן נועלות נעליים שטוחות ונוחות”.

לדעת הצעירה, לא רק שזה מתיש וכואב נורא לעמוד כל היום על נעלי עקב, יש פה גם אישיו של אפליה על בסיס מיני. הרי גברים לא מתבקשים לעשות זאת. ואם כך, אז למה נשים כן?

חברת כוח האדם מצדה הגיבה כי הצעירה חתמה על הסכם עבודה שבו הובהר מהו בדיוק קוד הלבוש במקום בו הייתה עתידה לעבוד וכי מדובר בכללים אחידים שחלים על כל המועסקים. עם זאת, החברה ציינה שהיא מוכנה לשקול מחדש את הקווים המנחים של קוד הלבוש הזה.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments