בואו נדבר רגע על… עצירות

הנושא שלא מדברים עליו – עצירות. ממה זה נגרם, למה יש אנשים שסובלים מכך יותר, איך אפשר למנוע את זה ולמה אנחנו לא מעזים לדבר על זה בחברה?

עצירות היא אחת מבעיות העיכול היותר נפוצות בעולם, כולנו סבלנו ממנה בשלב זה או אחר של חיינו או שנסבול בעתיד, ובכל זאת רובנו מתביישים לדבר עליה. עצירות מוגדרת כירידה בתדירות היציאות ו/או קושי ביציאה המלווה לרוב בכאב.

חומרת העצירות משתנה מאדם לאדם. לרוב מדובר בבעיה קלה המופיעה לסירוגין במהלך החיים, אך יש אנשים הסובלים מכך יותר ואצלם היא גם תהיה קשה יותר לטיפול. עצירות עלולה לגרום להצטברות רעלים בגוף, להופעת טחורים או פיסורה ולהגדלת הסיכון להתפתחות סרטן המעי הגס.

רבים מהאנשים הסובלים מעצירות מתביישים ולא ממהרים לקבל טיפול או להתייעץ, מנסים לטפל בכך לבד על ידי שיקויי פלא או תרופות מפוקפקות או שפשוט מתעלמים מהבעיה ומקווים שהיא תעבור לבד. בכך נוצר מעגל קסם: אנו סובלים מעצירות אך מתביישים לפתור את הבעיה, מה שגורם לבעיה להימשך ולעתים אף לגרום לנו לנזק ולסיבוכים לטווח הארוך. הלחץ והפחד מפני העצירות עלולה לגרום לנו לפחד מפני היציאה הבאה, לעכב אותה ובכך נגרמת התאפקות ממושכת.

פרסום:

הגורמים לעצירות יכולים להיות בעיות רגשיות, ליקויים במערכת העיכול, שימוש בתרופות הגורמות להאטה של פעילות המעי, תזונה לא מאוזנת וחוסר שתיית מים. הטיפול בעצירות משתנה בהתאם לסיבת העצירות, אך יש מספר כללים שנוכל להקפיד עליהם ובכך לנסות לזרז את פעילות המעיים שלנו, בעיקר על תזונה נכונה אבל לא רק:

  • הקפדה על שתיית מים מרובה
  • אכילה של סיבים תזונתיים הנמצאים בפירות, ירקות, דגנים וקטניות
  • תזונה מאוזנת של ארוחות מסודרות ומזינות לאורך היום
  • לא לוותר על ארוחת הבוקר
  • הימנעות או צמצום אכילת לחם לבן, בורקסים, עוגות ומזונות מעובדים
  • פעילות גופנית קבועה תוך דגש על תרגילים לחיזוק שרירי הבטן ותרגילי נשימה

מיתוסים על אימון כושר אישי

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments