שדרני רדיו שחבל שלא הכרתם

פעם הכוכבים הגדולים בישראל לא היו יוצאי תכניות ריאליטי או דוגמגישים, אלא אנשים שקולם נשמע למרחקים אף כי בודדים היו מזהים אותם ברחוב – אלו הם שדרני הרדיו הראשונים, שהגיעו לכל מטבח, לכל סלון, לכל חדר של נער מתבגר, לכל מקום עבודה, לכל אוטובוס ולכל רכב. הם שידרו תכניות שעשועונים, מוזיקה, חדשות, תסכיתים והציתו להבות ולבבות במילים ובקול בלבד. אף אחד מהם לא כיכב בקמפיין למותג מוכר, אף אחד מהם לא גר בבית רחב ידיים בקיסריה, אף אחד מהם לא קיבל הנחת סלב אצל החנווני, אבל הם נהנו מאוד לעשות את העבודה שלהם.

הכירו שלושה שדרני רדיו שמעולם לא שמעתם ומה זה פספסתם כי נולדתם קצת מאוחר מדיי:

ג’ו קריידן – פעם היו נושאים מאוד מוזרים לפינות בתכניות הבוקר ברדיו, למשל פינת בנושא מכוניות והאחזקה שלהן. אין כמו לדבר על מכוניות בשבע בבוקר, כשיושבים באחת כזאת בדרך לעבודה. את הפינה הגיש ג’ו קריידן שהמאזינים הטיבו לזהות את קולו הודות למבטא האמריקאי הכבד שלו.  ג’ו שידר במסגרת תכנית שנקראה “אור ירוק”. הוא סיפר פעם שהמכונית שלו נתקעה בבוקר, ותוך כדי שהוא הרים את מכסה המנוע כדי לסדר את התקלה הוא האזין ברדיו לשידור הפינה המוקלטת שלו מבעוד מועד. בדיוק אז עבר מישהו ואמר לו, אם היה פה המומחה שמדבר כעת ברדיו, היית במצב הרבה יותר טוב.

ראומה אלדר – נכון שיש שירות כזה שנקרא “שעון הדובר”? למקרה שאין לכם שעון מעורר (מה שלא סביר היום בעידן הטלפונים הניידים) עדיין ניתן להגדיר בטלפון הנייח שבשעה מסוימת הוא יצלצל ויעיר אתכם. מסתבר שראומה היא זו שהקריאה במשך שנים רבות את שעון הדובר בקולה. חוץ מזה, ברדיו הייתה לה פינה קבועה ללימוד עברית כהלכה בתכנית עם השם הנפלא והכה לא פוליטיקלי קורקט – “התכנית לעקרת הבית” (המגישה הראשית הייתה רבקה מיכאלי). המטרה הייתה ללמד נשים איך לדבר, למקרה שיום אחד הן ייצאו מהמטבח. השידור המפורסם ביותר שלה היה בפינה שבה הסבירה שכל איברי הגוף הזוגיים (רגליים, עיניים, ידיים, אוזניים) אמור להיאמר בלשון נקבה (נגיד: עיניים יפות) חוץ מצמד איברים יוצא דופן – שדיים! (היא אף אמרה בשידור לשם ההדגמה “שדיים זקופים”). סערה עצומה התחוללה בקרב המאזינים המופתעים שלא ידעו נפשם מרוב… מה שזה לא יהיה.

פרסום:

עמק פרי – מדי ערב בשעה שש השדרן פרי הגיש מהדורת חדשות בסגנון אישי מיוחד. היה חשוב לו לשדר בגובה העיניים ולא באופן רשמי ומעונב כפי שהיה מקובל עד אז ברדיו. כעבור הרבה מאוד שנים, כשהוא כבר חדל מלשדר, הוא גילה שחלק גדול מהאייטמים ששודרו במהדורה היומית לא קרו בכלל במציאות והומצאו בדמיון הקודח שלו. היום אף אחד לא היה עובר לו על זה בשתיקה, במיוחד לא הקהל הזועם.

נכתב בשיתוף עם רדיו טו-נט

פרסום: