מיקרוסופט רואה עתיד ירוק

לכל האנשים שקראו קדיש על מייקרוסופט או חשבו שעבר זמנה ובטל קורבנה חיכו השבוע כמה הפתעות רציניות. בראשית השבוע פרסמה מייקרוסופט שהיא קונה את לינקדאין, ובעוד אנחנו מנסים לעכל את הבשורות, ימים ספורים לאחר מכן, נדהמנו לגלות שענקית המחשוב מרחיבה את אופקיה לתחום חדש וירוק – מריחואנה.

מאז שהחלה לגליזציה במדינות שונות בארצות הברית – קולורדו, קליפורניה, וושינגטון ועוד, העולם כולו נושא את עיניו לאמריקה. כולנו עוקבים אחרי הנעשה שם והתוצאות מרשימות מאוד ומביאות מדינות נוספות לאשר לגליזציה למשל בקנדה. בין התוצאות שנרשמות אפשר לציין: ירידה בשיעור הפשע והכנסות של מיליוני דולרים במיסים למדינות שהתירו שימוש במריחואנה.

לאנשים בעלי חוש עסקים מחודד ברור היום שבמקום שבו יש לגליזציה של קנאביס יש גם לא מעט כסף – ככה זה: ירוק (קנאביס) נמשך לירוק (דולרים). אם אנחנו הבנו את זה, אז ברור שגם חברות ענק דוגמת מיקרוסופט יגיעו לאותה המסקנה בדיוק.

למרות כל האמור כאן עולם הקאנביס עדיין נמצא בתחום האפור. הוא עדיין סוחב על גבו סטיראוטיפים עתיקים שנשתמרו במשך מאות שנים, אבל נראה שמייקרוסופט מסמנת כאן איזה שהוא מהפך. כי אם חברה בסדר גודל של מייקרוסופט הולכת להיות חלק מעולם הקנאביס – אז למה שלא כל אחד ואחת מאיתנו??

פרסום:

מיקרוסופט וקאנביס – על מה אנחנו מדברים כאן?

מיקרוסופט פרסמה השבוע שהיא החלה בשיתוף פעולה עם חברת KIND. מדובר בחברה אמריקנית שמפתחת תוכנה מיוחדת לבקרה, ניהול ומעקב של גידולי מריחואנה וכן מנהלת את הפצתה. כלומר, התוכנה שחברת KIND מפתחת לא רק תעזור לחקלאים לגדל בצורה יותר מבוקרת ומתקדמת קאנביס רפואי, כי אם גם תסייע לגורמי האכיפה והרגולציה לנטר את הנתיב שעושה הקנאביס – מהחקלאי ועד למשתמש הפרטי, כך שלא יזלוג לשווקים שחורים.

מי שעוסק בגידול הידרופוני של מריחואנה, או כל גידול הידרופוני אחר, יודע שנכון להיום יש כבר לא מעט מערכות משוכללות לבקרה, ניטור וניהול של גידולי קנאביס. אז מה כאן חדש, אתם שואלים? החדשות הן שמייקרוסופט וחברת KIND ישלבו בין מערכות מתקדמות לחקלאים לבין מערכות שמסייעות לגורמי האכיפה לעקוב אחר המסחר. כלומר הן מציעות פתרון מושלם מרגע הזריעה ועד לשלב המכירה, וזה רעיון חדש יחסית.

התוכנה שנקראת אגריסופט תשתמש בטכנולוגיית הענן (Saas) של מיקרוסופט,  כאשר הרעיון הוא פשוט – יוצמד לכל צמח תג ייחודי שיאפשר מעקב אחריו מהזריעה ועד לשלב המכירה. בנוסף, תייצר החברה קוראי טביעת אצבע ייעודי למפעלים שינטרו את עבודת הייצור ויעקבו אחר הפעולות שמתבצעות במפעלים. את התוכנה מתכוונת להציע מיקרוסופט לקהל יעד מיוחד במינו – לממשלות.

יש לציין שזו לא פעם ראשונה ששמה של חברת מייקרוסופט נקשר לעולם הקאנביס. בשנת 2012 סמנ”כל התפעול של מיקרוסופט הקים רשת אקסקלוסיבית לממכר מריחואנה, שלימים זכתה לכינוי “הסטארסקס של הקאנביס”.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments