בקשתכם לתו נכה נדחתה? יש מה לעשות: ערעור על דחיית בקשה לתו נכה

בין אם נראה לנו שקל ופשוט להגיש בקשה לקבלת תו נכה ובין אם נדמה לנו שזה הדבר הכי מסובך ומורכב בעולם, אנחנו צריכים לצפות לאחד משני מקרים אחרי שהגשנו את הבקשה הזו – או אישורה של הבקשה או דחייתה. שתי התוצאות האלה ודאי נשמעות לכם ברורות מאליו והגיוניות, אך פעמים רבות הדחייה מגיעה ללא כל הסבר או נימוק שיכולים לסייע בהבנת המצב או בהגשה נוספת ולעתים אפילו לא מגיעה כל תשובה! כמובן, כאשר הבקשה מתקבלת, אין שום בעיה ועמדתם בתהליך בהצלחה, ותו הנכה מובטח לכם.

אז מה עושים אלה שבקשתם נדחתה ללא כל הסבר? ראשית, ננסה להקדים תרופה למכה ולהזכיר כי כדאי לדייק עד כמה שאפשר בהגשת המסמכים הנדרשים, להקפיד כי מילאתם נכונה את כל הסעיפים ולוודא כי צירפתם מסמכים תקפים ככל שנדרש מכם. חשוב שהשלב הראשוני הזה יעשה באופן קפדני ומסודר כדי להמעיט את סיכויי הדחייה. נוסף על כך, במקרה ואכן קיבלתם דחייה, יהיה לכם בסיס טיעוני חזק יותר באם ביצעתם את כל השלבים כהלכה.

אנשים רבים הנזקקים לתו נכה וממלאים אחר כל ההוראות כפי שצריך, סבורים כי זהו תהליך פשוט וכי לאחר הגשת הטפסים למשרד התחבורה, יישלח אליהם תו חניה. בפועל, גם בקשות לגיטימיות ומוצדקות לחלוטין שהוגשו בצורה מסודרת וברורה, פשוט נדחות והופכות לתהליך מתסכל ומייגע.

במקרה כזה, יהיה צורך להגיש ערעור על דחיית בקשה לקבלת תו נכה, אשר אותו מגישים ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות במשרד התחבורה. ברוב המקרים, אנשים שמלכתחילה החליטו לעשות את הצעד ולהגיש בקשה לקבלת תו נכה, זקוקים לו באופן דחוף על מנת להצליח לתפקד בשגרת היום יום באופן תקין ועל מנת לשמור על אורח חיים נורמלי ככל האפשר. יתרה מזו, תו הנכה נחוץ להם על מנת להגן עליהם ולמנוע הדרדרות במצבם הרפואי.

פרסום:

תו חניה לנכה – לא עוד המתנה של חודשים לתו החדש

הגשת הערעור על דחיית בקשתכם לתו נכה עלולה להיות תהליך לא פשוט ולא תמיד נעים. חשוב להעזר בסביבתכם הקרובה ואף בעורך דין המתמחה בנושא ככל האפשר על מנת לצלוח את התהליך בצורה הקלה והמהירה ביותר. לעתים ישנם גורמים ואינטרסים שונים מאחורי הבירוקטיה המסועפת שהאזרחים הפשוטים לא תמיד יוכלו להיות מעורים בהם וכאן יוכלו לסייע אנשי מקצוע בעלי ותק וניסיון רב שנים בהתמודדות מול פקידים ותהליכים בירוקרטיים.

על אף שהדרך תראה עקלקלה ולא ידידותית, אל תוותרו על תו הנכה שלכם אפילו אם בקשתכם נדחתה. זכרו שתמיד ניתן להגיש ערעור על הדחייה הזאת וחבל להתייאש ולא לקבל את המגיע לכם על פי חוק, על מנת להקל על עצמכם את החיים ולשמור על בריאותכם. אם אתם מרגישים אבודים במערכה הבירוקרטית ולא מוצאים את הידיים והרגליים בסבך הטפסים והמסמכים, אל תחששו להתייעץ, לבקש עזרה או לשכור מישהו שיעשה עבורכם את כל העבודה.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments