הסוכר והאורז הישראליים שמפלגים את המורדים הסורים

הם נמצאים כמעט בכל מטבח ישראלי. בארון, על השיש או במזווה, אבל מה שמזין אותנו מזין גם פילוג בין קבוצות המורדים שבסוריה. בשבועות האחרונים מסתובבות ברשת האינטרנט תמונות מעוררות מחלוקת. על רקע הקרבות העקובים מדם בסוריה מוצגים מותגי מזון ישראלים מוכרים דוגמת סוכר או אורז של חברת סוגת.

מוצרים אלו ועוד מוצרים ישראלים רבים אחרים נכללים בסיוע ההומניטרי שמוגש לגורמי אופזיציה מתונים בסוריה. והם גורמים למאבקים בתוך קבוצות המורדים המתונים.

אנחנו נמצאים עכשיו בעיצומו של חודש הראמדאן ורשתות התקשורת וכן הרשתות החברתיות הערביות כמרקחה. חבילות הסיוע הישראליות שנועדו ל”צבא סוריה החופשי” מתסיסות ארגוני מורדים אחרים. אלו חושדים בארגון “צבא סוריה החופשי” כמשתף פעולה עם היישות הציונית.

אורז וסוכר – הישראליים שמפלגים את המורדים הסורים

ארגוני מורדים לא מפסיקים לתקוף את ארגון “צבא סוריה החופשי” וקוראים תיגר על המניעים של ארגון זה. המתנגדים לקבלת הסיוע הישראלי לא מבינים כיצד ארגונים מוכנים לקבל סיוע מהיישות הציונית שממשיכה לשלוט ולעשוק את הגולן הסורי.

פרסום:

לא ברור מדוע דווקא עכשיו עולים הקולות של המתנגדים. הרי סיוע הומניטרי: מזון ותרופות, נכנסים לשטחי סוריה כבר משנת 2013 וכל העולם יודע שישראל מעניקה גם טיפולים רפואיים למורדים סורים מתונים בתוך שטחנו – בבתי חולים ישראליים.

“אל קודס אל ערבי”, עיתון ערבי מוכר, מצטט גורמים סורים בכירים שמודים שזו לא הפעם הראשונה שסיוע ישראלי נכנס לגבולותיה של סוריה המדממת. לטענתם הסיוע נכנס כבר למעלה משלוש וחצי שנים והוא רק הולך ומתעצם עם הזמן.

מגוון מתכוני אורז ממיטב השפים בישראל

מנגד, פרסמה לפני שבוע לערך “המועצה המהפכנית הצבאית בקוניטרה ובגולן” הודעה שבה היא למעשה מגנה את כניסת הסיוע של היישות הציונית, וכי הוא מכחיש שאי פעם קיבל סיוע ישראלי. בנוסף, ארגונים אופזיציונים נוספים פרסמו גינוי להכנסת הסיוע הישראלי.

איך מורדים סורים אוכלים אורז וסוכר של סוגת?

לנוכח המתנגדים הרבים מכל הקשת הפוליטית (המשטר הסורי וגם מתנגדיו) נשאלת השאלה איך בכל זאת מורדים סורים אוכלים קמח, אורז וסוכר של סוגת? לטענתו של פעיל חברתי סורי הסיוע והמזון למעשה עוברים באמצעות כל מיני קבוצות הכפופות ל”צבא סוריה החופשי” ומגיעים לסוריה ביחד עם פצועים שטופלו בישראל או באזור המפורז בצפון סוריה.

ואכן סוריה לא כל כך מצליחה לקבל סיוע ממדינות ערביות שכנות. במיוחד לאחר שנסגר הגבול שלה עם ירדן. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים והתדפקות על דלתותיהן של מדינות ערביות רבות, רק מדינת ישראל מקבלת ומטפלת בפצועים סורים.

בנוסף לקמח, עדשים, סוכר וערימות של אורז ישראל מעבירה למורדים הסורים גם מזון תינוקות ותרופות ומדי פעם איחוד האמיריות זורק איזה חבילת סיוע כדי לצאת ידי חובה. נכון להיום אף אחד לא יודע מהיכן מגיע הסיוע ולא נראה שניתן גם לעצור אותנו.

לפי גורם סורי בכיר הפילוג נוצר לא עקב העובדה שמדובר בסיוע ישראלי. אלא כי הסיוע הישראלי מצליח להגיע רק לחלק מפלגי האופזיציה ויוצר מצב של איפה ואיפה. כלומר: קיפוח. חלק מקבלים וחלק לא וזה מה שיוצר את התרעומת והפילוג.

כתבות ומתכונים מנצחים במגזין מגה שף

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments