לצאת לאכול, ולחזור בריא בגוף… ובכיס

“לבריאות” אמרה לי אימא בכל פעם שסיימתי לאכול מן הצלחת את השניצל עם הצ’יפס שהיא הכינה ואני זללתי כאילו אין מחר. אבל מה לעזעזל הקשר בין הטוגנים האלו, שדיפנו בעוד שכבה את עורקיי, לבין בריאות??? כנראה שאין קשר. אבל את זה אימא שלי לא ידעה אז, וגם אני לא.

רק בשנים האחרונות אנחנו מבינים עד כמה חשוב להזין את עצמנו באוכל בריא, נטול שומן ואם אפשר אז גם נטול מוצרים מן החי.
המהפכה כבר כאן ואם עוד לא הצטרפתם אליה זה רק עניין של זמן. תאמצו את הזכרון שלכם ותנסו להזכר עד כמה קשה היה למצוא מסעדת בריאות או מסעדה צמחונית/טבעונית בישראל לפני 8 או 10 שנים, ותראו מה קורה היום – מבול של מסעדות בריאות ומסעדות צמחוניות/טבעוניות שוטף את ישראל. ולא, זה ממש לא רק בבועה התל אביבית, זה בכל מקום בארץ. כי בריאות וחמלה לא התחילו וגם לא יגמרו בתל אביב.

יצאנו לבדוק כמה מסעדות בריאות וכן מסעדות טבעוניות/צמחוניות ברחבי ישראל, שמנו דגש על מסעדות עם מנות מגוונות במחירים סבירים ואלו הפנינים שמצאנו.

מסעדת ליב בהרצליה – מסעדת ליב היא חלק מרשת של מסעדות בריאות. בנוסף לסניף בהרצליה יש סניפים גם ברמת גן וברמת החייל. המטבח הוא מגוון: אפשר למצוא מנות בריאות, מנות טבעוניות וגם מנות צמחוניות. מצאנו שם חומרי גלם טריים, שירות מהיר ואדיב ומחירים הוגנים מאוד. העיצוב של המקום מאוד מיוחד וניכר שהשקיעו מחשבה ביצירת אווירה חמה. ליב היא מסעדת קונספט שמתרכזת במנות בריאות והיא פתוחה בשעות הצהריים. עשרות האנשים שעומדים בתור מדי צהריים הם ההוכחה לכך שלא רק אנחנו התרשמנו מהמבחר, מהאיכות ומהשירות.

פרסום:

AYANA – מסעדה טבעונית נפלאה בפתח תקווה. המטרה של מסעדה זו היא לחשוף אנשים שעד עכשיו לא טעמו מן המטבח הטבעוני – למנות נפלאות שלא תמצאו בהן ולו מוצר אחד מן החי. חמלה ומניעת סבל מובילים את המסעדה והמנות מגוונות במיוחד. כדאי להגיע בשעות הצהריים מאחר ויש ארוחות עסקיות טעימות מאוד ובמחירים הוגנים.

יולי’ס לאנץ’ בוקס – הצפנו עד לחיפה, שם ממתינים לכם צמד שפים שהתמחו בבית ספר לקולינריה בניו יורק. יולי’ס לאנץ’ בוקס זוהי מסעדה טבעונית שמציעה אוכל פשוט ששואב את ההשראה שלו מהמזרח ומדרום אמריקה. התפריט מאוד מגוון והמחירים – תענוג לכיס, במיוחד אם אתם מגיעים לארוחות צהריים (שימו לב המסעדה פתוחה רק עד שעות אחר הצהריים).

משק ברזילי – משק ברזילי שוכן לו במושב ירקונה (מזרחה להוד השרון). זהו מקום מיוחד שעובד על טהרת האורגאניות. המסעדה היא צמחונית ונמצאת במשק של המשפחה במושב. מהחלון של המסעדה ניתן לראות את התבלינים, הירקות והפירות שמשמשים את המטבח  של מסעדת משק ברזילי. האווירה מאוד פסטורלית, המחירים סבירים והשירות חם ואדיב מאוד.

אלו הם כמובן רק חלק קטן מכלל מסעדות הבריאות והמסעדות הטבעוניות והצמחוניות שיש היום בישראל. יש עוד מסעדות טובות נוספות ואנחנו נמשיך לפקוד אותן, לברור אותן ולהביא אליכם את ההמלצות למקומות הכי בריאים והכי נוחים לכיס.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
הרצל

מעולה,

אני כבר שלושה חודשים לא אוכל בשר, אשמח לעוד כתבה על מסעדות טובות וצמחוניות

חע

ראה מסעדות פה:
http://www.2net.co.il/vegan.html