המלחמה במגפת השמנת היתר נמשכת, ולא רק במסעדות בריאות!

תפריטים של מסעדות הם עניין מוזר, ויש לתת עליהם את הדעת. הם מעוצבים היטב, נוצצים, מבריקים ועל פי רוב מציעים הרבה מאוד אפשרויות. כדי להחליט מה נזמין צריך יכולת ניתוח מתקדמת, עין חדה וקליטה גבוהה. צריך לנווט בין עשרות מנות ורוב המנות הן מה שאנחנו מכנים “ארוחות נחמה”; כריכים עמוסי רטבים, מאכלים מטוגנים, עוגות הר געש שהשוקולד מתפרץ מהן כאילו היו לבה רותחת ואיך אפשר שלא להעשיר את הארוחה עם לחמים ומיני מאפים. בתוך כל השפע הזה מה הסיכוי שנזהה את סלט הבית ונבחר בו?

זה לא פשוט לבחור מנות בריאות כאשר לפנינו תפריט עמוס כל כך ב”כל טוב”. עם זאת, משרד הבריאות ממשיך להפציר בנו להקפיד ולבצע את הבחירות הקולינריות הנכונות, גם אם אנחנו לא נמצאים במסעדת בריאות ייעודית. אך האחריות היא לא רק עלינו, האוכלים בחוץ. היא גם באחריותם של בעלי מסעדות.

חשוב להבין שאנחנו נמצאים בפתחו של עידן חדש. עידן שבו אנחנו אוכלים יותר בחוץ מאשר בבית. וארוחות קנויות נוטות להיות עתירות יותר בקלוריות מאוכל שהכנו בעצמנו ויש לנו שליטה על חומרי הגלם שהכנסנו. העניין הוא שבינתיים העלייה בקניות מזון בחוץ הביאה לעלייה במגפת השמנת היתר.

נכון, לבעלי מסעדות יש את הדאגות שלהם – הם צריכים לקיים את המסעדה שלהם ולשרוד בעולם תחרותי יותר. נכון לעכשיו הם מעדיפים שאנחנו נרכוש את נתח הסטייק העסיסי והיקר (שעולה לפחות 150 שקלים) ולא את סלט הפירות העונתי שלהם (שעולה 20 שקלים). ואם יותר ויותר סועדים יחלטו לבחור את סלט הפירות הזול יותר יחסית, ייתכן ולמסעדה השכונתית הזו לא יהיה עתיד.

פרסום:

אלא אם כן בעלי המסעדה השכונתית הזו יתחילו לחשוב על רעיונות מחוץ לקופסה ולהתאים את עצמם לרוח התקופה. פתרון שכזה לא אומר שהמסעדה תשנה מיד את הקונספט שלה ותהפוך בן לילה למסעדת בריאות. אפשר לבצע כמה צעדים פשוטים יחסית שיגרמו למסעדה להיות עדכנית יותר, בריאה יותר ואפילו רווחית יותר מבלי לעשות שינויים מרחיקי לכת. ובכך לעזור עם אפידמיית השמנת היתר שאנחנו חווים ב-2 העשורים האחרונים.

הנה כמה רעיונות שמומחים בתחום ההסעדה והאירוח הציעו למסעדנים כדי להשתתף במלחמה במגפת השמנת היתר:

  • כאשר אנשים מביטים בתפריטים הם נוטים שלא להתרכז במנות הבריאותיות. אין מה לעשות העיניים שלנו נמשכות לפסטות ונודדות להמבורגרים. מה הפתרון? להוסיף לתפריט תמונות צבעוניות ומושכות גם למנות הבריאות כדי ללכוד את תשומת הלב של הסועדים. אפשר להוסיף ליד מנות בריאות תוספת קטנה כמו – “המלצת השף”, כי הוכח שתמונות גרפיות נוצצות וטקסטים משכנעים יכולים להעלות את הסיכוי שהסועדים יבחרו בהם בכ – 28 אחוזים.
  • מומחה אחר שדיברנו אתו המליץ למסעדות שלא לציין ליד מנות שהן מנות בריאות. לטענתו על פי פסיכולוגיית האוכל המונח “מנת בריאות” יכול להדליק לאנשים רבים אור אדום ובוהק בראש. לטענתו אנשים שלא באים מיוזמתם למסעדת בריאות ורואים מנות בריאות יכולים לחשוב “רגע, אני לא באתי למסעדת בריאות. אם הייתי רוצה מסעדות בריאות הייתי הולך למסעדה כזו”, וזה יכול להרחיק סועדים הן ממנות הבריאות והן מן המסעדה כליל.
  • מומחית אחרת סיפרה לנו שמומלץ למקם מנות בריאות בארבע הפינות של התפריט, זאת מאחר ואנשים סורקים את התפריט באופן אוטומטי כמו מגזין. בצורה כזו הסועדים יתקלו במנות הבריאות די מהר והסיכוי שהם יזמינו אותן עולה. כמו כן, מומלץ לשלב מנות בריאות בראש ובתחתית של כל טור בתפריט, כי מנות אלו נמכרות ב- 25% יותר.
  • שיפור שמות מנות הבריאות הוא גם צעד בכיוון הנכון. תשפטו את עצמכם, מה יותר מגרה אתכם? “קדרת פירות ים איטלקית עסיסית” או “סלט פירות ים”?. על פי מחקרים שנערכו בשנים האחרונות החלפת שם של מנה לאטרקטיבי יותר תביא ליותר מכירות, הם מדברים על עלייה של 28 אחוזים – ממנה שהשם שלה סתמי.

כולם צריכים להרתם למגפת השמנת היתר, אנחנו, הצרכנים, שצורכים יותר מזון קנוי אך גם המסעדות צריכות להשתנות ולעזור במלחמה הקטלנית הזו.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments