משפצים? אל תשכחו סוככים!

לא מזמן התקשרה אליי חברה טובה שבדיוק נמצאת בתהליכים של שיפוץ ביתה. היא התייעצה איתי בנוגע לסוגי המנורות במטבח החדש שלה, התייעצה לגבי הצבעים של חדרי הילדים עד לרמת הטפטים שיעטרו את הקירות והתייעצה אפילו בעניין האסלה. טוב, יש היום כל כל הרבה סוגים, קשה להחליט אם ללכת (או לשבת) על קרמיקה ישנה וטובה בצבע כסוף מבהיק או פלסטיק חדשני שקוף שמוטבעות בו צדפות. בכל אופן, בתקופה שלקראת סוף השיפוץ, היא התקשרה שוב והכריזה: “טוב, ברור לי שזה החלק הכי משמים והכי פחות מעניין, אבל אני צריכה להתייעץ איתך בנוגע לסוככים”. ועל זה מיד עניתי לה: “אה! סוף סוף! נושא שמרגש אותי!”

אולי גם לכם נושא הסוככים לא נשמע מעניין במיוחד, או לא “סקסי” כמו שאומרים היום, אבל בעיניי הוא לא פחות חשוב מכל חלק אחר שמעצבים בבית. לפעמים אפילו קצת יותר, כי הוא נמצא מחוץ לבית, לעתים בחזית, והוא הפנים של הבית, הרושם הראשוני, ואפילו שזה לא בהכרח נשמע ככה יש הרבה מקום ליצירתיות והשקעת מחשבה בכל הנוגע לסוככים.

יש סיכוי טוב שזה בגלל שלא הרבה אנשים מודעים לעושר של התחום הזה ולמגוון העצום, אבל באמת שהסוככים שאתם מתקינים מחוץ לבית ונועדו למטרות פרקטיות ביותר – שלפעמים גורמות לכם להגיד טוב נו בוא נעשה מה שצריך לעשות, נתקין את זה ונגמור עם הסיפור – לא חייבים להיות כאלה משמימים וחסרי מעוף כמו שאולי אתם עלולים לדמיין.

כמובן שכמו הרבה דברים שקשורים לשיפוץ ועיצוב הבית, זה בסופו של דבר עניין של תקציב. ואני לגמרי יכולה להבין העדפות אישיות ואת הרצון להשקיע יותר בנראות ובפרקטיות של המטבח והסלון למשל, שהם המקומות המרכזיים בבית שבהם המשפחה מעבירה את רוב זמנה, אבל אם יודעים איפה לחפש ומפעילים את היצירתיות, אפשר אפילו להנות מהחלק הזה בשיפוץ.

פרסום:

אם אתם בכלל עוצרים כדי לתהות מה כל כך חשוב בסוככים, הרשו לי להזכיר לכם את הקיץ האינטנסיבי שיש לנו בארץ ואת חודשי החורף שבהם עשוי לרדת לא מעט גשם. כשיש סוככים המגנים על גבולותיו החיצוניים של הבית, מזג האוויר לא תמיד חייב לעצור או לסכל את שגרת החיים. אפשר עדיין לאכול ארוחת ערב משפחתית במרפסת או בחצר, לתלות את הכביסה באין מפריע, לשחק בחוץ עם הילדים, לעשות ספורט ולארח חברים לקפה ועוגה.

בנוסף, זה כמובן חשוב לאזור חניית הרכב. מעבר לרכב הלוהט מחום בקיץ או ריצה עם מטריה בחורף עד האוטו, סוכך מגן על הרכב מפני נזקים או אי נעימויות אחרות, כמו שלכת מאסיבית או “הפתעות” שמשאירות ציפורים. מבחינת השילוב של תקציב ועיצוב שדיברנו עליהם קודם, ישנם סוככים נהדרים מחומרים שונים שמעוצבים במבחר סגנונות מקוריים, החל מפשוט וסטנדרטי ועד לעיצובים קצת יותר מעניינים שמוסיפים לכל הבית נופך רענן וחדש, ובהתאם לצרכים, לרצונות ולהעדפות שלכם, אפשר בהחלט לשלב את זה עם תקציב שמתאים לרוב הכיסים.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments