רשת נגד יתושים מצילה אנשים בכל העולם!

מי שלא עוסק באפידמיולוגיה (דיסציפלינה שחוקרת מחלות ברמת האוכלוסייה ולא האדם הבודד) בוודאי יתפלא לשמוע שמחלת המלריה עדיין נחשבת לאחת המחלות הקטלניות ביותר בעולם. המלריה פוגעת ביותר מ-500 מיליון איש מדי שנה. כאשר קבוצת הסיכון העיקרית היא נשים בהריון וילדים בני פחות מ-5 שנים.

באפריקה שמדרום לסהרה 20% מסך המיתות של ילדים הן כתוצאה ממלריה. נשים בהריון שבאות במגע עם יתושים נושאי מלריה, יתוש העונה לשם – אנופלס, עלולות לפתח אנמיה חמורה ולהוליד תינוקות פגים בתת משקל חמור. ארגון הבריאות העולמי העריך לא מזמן שכ-200,000 פעוטות מתים מדי שנה ממלריה וסיבוכיה.

שנים רבות שמדינות המערב מנסות לסייע למדינות אפריקה בדרכים חדשניות ועם טכנולוגיות מגוונות, אך בשנים האחרונות דווקא פתרון ישן וותיק שנמצא אתנו כבר הרבה מאוד זמן החל להראות שיפור בשיעור חולי המלריה באפריקה, אנחנו מדברים כמובן על רשתות נגד יתושים.

מי היה מאמין שעם כל הטכנולוגיות המתקדמות שיש לנו היום וכל התרופות המופלאות שמצאנו דווקא הפתרון הוותיק והישן יעשה את העבודה? החוקרים עדיין לא מאמינים שכך הם פני הדברים, אבל רשת נגד יתושים הצליחה לאחרונה להוריד משמעותית את שיעור חולי המלריה באפריקה.

פרסום:

זה לא קרה מיד. במשך שנים עמותות וארגונים הצליחו להעביר לאפריקה סיוע בדמות רשתות נגד יתושים, אך שיעורי התמותה ממלריה לא ירדו. כבר רבים מהעמותות והארגונים עמדו להפסיק עם אספקת הרשתות וכמעט שהרימו ידיים מהפתרון הזה בכלל. אולם, כאשר מומחים הגיעו לאפריקה כדי לבחון את הרשתות שנשלחו ליבשת הם גילו שהסיוע שהגיע לאפריקה היה ירוד ורעוע במיוחד. הם גילו מהר מאוד שלאפריקה שלחו רשתות לא צפופות, לא איכותיות ולא עמידות. לאחר הבנה זו החלו לחפש ספקים איכותיים של רשתות נגד יתושים ומרגע שאלו הגיעו ליבשת שיעור חולי המלריה ירד משמעותית.

נשמע לכם סיפור אקזוטי ששייך אך ורק ליבשת אפריקה הרחוקה? תחשבו שוב!. גם לנו בישראל יש היסטוריה ארוכה של שימוש ברשת נגד יתושים. נכון, הצלחנו למגר את המלריה שהייתה כאן למקימי הארץ, הצלחנו אפילו להניס את יתושי המלריה משטחנו, אך לא הצלחנו לחסל את היתושים כליל. כי מי שגר בארץ יודע שיתושים הם חלק בלתי נפרד מהקיץ הישראלי. ולמרות שרוב היתושים שעפים בשמיים הטריטוריאליים שלנו לא מעבירים מחלות קטלניות, הם עדיין מטרד חמור ולעתים גם מטרד מסוכן.

רק בעשור האחרון הגיע אלינו “חבר חדש” – יתוש הנמר האסיאתי, שהוא לא רק מעצבן יותר וגורם לגירוד עקשני שמתפרס על פני כמה ימים, אלו הם גם יתושים חרוצים שעובדים משעות הצהריים עד לשקיעת החמה (פעם היו לנו יתושים שעבדו אך ורק בשעות הערב והלילה). כמו באפריקה כך גם אצלנו, הפתרון האידאלי עבור הנמר האסייתי הוא התקנת רשת נגד יתושים בכל הפתחים של הבית: דלתות או חלונות.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments